Keksintöjen Viikko - Keksi-kuulumisia: Kertakeikautus laajennettuun todellisuuteen

Keksi-kuulumisia: Kertakeikautus laajennettuun todellisuuteen

Julkaistu 4.8.2020, päivitetty 11.8.2020

Tapani Laitinen

Meillä Kehittämisyhtiö Witaksella aloitettiin Keksintöjen Viikko -tapahtuman suunnittelu perinteiseen tapaan tämän vuoden alussa. Syksyn messut vaativat pitkäjänteistä valmistelua ja ison tiimin yhteistyötä. Kunnes tuli korona. Tajusimme, että lokakuu on niin kaukana, ettei kukaan pysty ennustamaan, onko epidemia varmasti silloin ohi ja voidaanko livemessut järjestää.

Pienen pähkäilyn jälkeen innostuimme porukalla siitä, että keikautamme Keksintöjen Viikon kerralla interaktiiviseen virtuaalimaailmaan. Enää lomien jälkeen emme sitä ehtisi tehdä, joten teimme sen heti alkukesästä. Kun Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto Poke lupautui yhteistyökumppaniksemme ja messujen tekniseksi toteuttajaksi, tiesimme, että tämä on ainoa oikea ratkaisu.

Tästä päätöksestä alkoi myös meidän järjestäjien oma oppimispolku.

Lue Tapanin blogikirjoitus kokonaisuudessaan

Päivitetty 11.8.2020

KEKSINTÖJEN VIIKKO

Keksintöjen Viikon järjestäjinä toimivat Kehittämisyhtiö Witas Oy ja Viitasaaren kaupunki.

MISTÄ ON KYSE?

Keksintöjen Viikko -tapahtuman tavoitteena on tasoittaa keksinnön polkua kaupalliseen menestykseen törmäyttämällä uusien keksintöjen ja innovaatioiden omistajat eri alan asiantuntijoiden, potentiaalisten sijoittajien ja asiakkaiden sekä yhteistyökumppaneiden kanssa.