Keksintöjen Viikko - Näin Poke tekee historiaa ja luo laajennetun todellisuuden tapahtuman

Näin Poke tekee historiaa ja luo laajennetun todellisuuden tapahtuman

Julkaistu 11.8.2020

Laajennetun todellisuuden Keksintöjen Viikko XR -tapahtuma ei onnistu ilman Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopiston Poken virtuaalivelhoja. Pekka Ouli ja Sara Kumpulainen vastaavat tämän ainutlaatuisen tapahtuman teknisestä toteutuksesta.

Poken digitaalisten oppimisympäristöjen asiantuntija Pekka Ouli ja digitutor, kevytyrittäjä Sara Kumpulainen elävät juuri nyt yhtä vahvasti virtuaalimaailmassa kuin reaalitodellisuudessa. Heidän yksi päätehtävänsä on valmistella Keksintöjen Viikko XR -tapahtuman laajennetun todellisuuden virtuaalitoteutus käyttökuntoon yhteistyössä pohjoisen Keski-Suomen Kehittämisyhtiö Witaksen kanssa.

Pekka vastaa kokonaisuuden hallinnasta ja suunnittelusta, Sara toteuttaa sen Microsoftin AltspaceVR-ympäristöön.

– Teemme virtuaalimaailmassa toimivan sosiaalisen tilan, jossa pystytään järjestämään luentoja ja jossa näytteilleasettajat voivat esitellä keksintöjään ja tuotteitaan. Tässä virtuaalisessa messukeskuksessa voi tehdä samoja asioita kuin aiemmin Keksintöjen Viikon fyysisessä toteutuksessa – ja vielä paljon enemmän, Sara ja Pekka kertovat.

Lue juttu kokonaisuudessaan

Päivitetty 11.8.2020

KEKSINTÖJEN VIIKKO

Keksintöjen Viikon järjestäjinä toimivat Kehittämisyhtiö Witas Oy ja Viitasaaren kaupunki.

MISTÄ ON KYSE?

Keksintöjen Viikko -tapahtuman tavoitteena on tasoittaa keksinnön polkua kaupalliseen menestykseen törmäyttämällä uusien keksintöjen ja innovaatioiden omistajat eri alan asiantuntijoiden, potentiaalisten sijoittajien ja asiakkaiden sekä yhteistyökumppaneiden kanssa.